Adam Yayınları Aforizma Ahmet Altan Ahmet Say Aklımda Kalanlar Alberto Giacometti Alejandro González Iñárritu Alıntı Alıntıladıklarım Alıştırmalar Altın Koza Film Festivali Anatole France Antoloji Aspendos Opera ve Bale Festivali Ataol Behramoğlu Ayfer Tunç Bilgi Yayınevi Birhan Keskin Boticelli Can Yayınları Candan Erçetin Cemal Süreya Çağan Irmak Değinmeler Deneme Dergi Diego Velázquez Dinlediklerim Düşbükeyler Edebiyat Edgar Degas Edward Munch Eleştiri Elias Canetti Enis Batur Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi Erzurum Eylül'e Mektuplar F. Scott Fitzgerald Fazıl Hüsnü Dağlarca Felsefe Ferit Edgü Film Galeri Gece Gece Edebiyat Gezi Giorgione Goya Gustav Klimt Gülten Akın Gündemdekiler Günler Günlük Günlükler Günün Şarkısı Halikarnas Balıkçısı Hayat Notları Heykel Hilmi Yavuz İçebakan İdil Biret İstanbul Bienali İstanbul Modern İzlediklerim İzlek İzmir Sanat Jan van Eyck Jean Auguste Dominique Ingres Johannes Vermeer John William Waterhouse Karalama Defteri Kırıntılar Kısa Metinler Kitap Kitap Eleştirileri küçük İskender Kürşat Başar Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi Malraux Marc Chagall Marguerite Duras Matisse Mektup Memet Fuat Metis Yayınları Mırıldandıklarım Michelangelo Milan Kundera Murathan Mungan Mühür Dergisi Müzik Nâzım Hikmet Not Defteri Notos Nuri Bilge Ceylan Oğuz Atay Okuduklarım Okuma Defteri Okuma Günlüğü Okuma Şenliği Önerdiklerim Öneri Öykü Özlü Söz Paul Klee Penguen Kolu/Kanadı Picasso Plan Proje Refik Durbaş Rembrandt Resim Resim Defteri Roman Rota Sabancı Müzesi Salâh Birsel Sanat Sayıklamalar Seçtiklerim Sel Yayıncılık Selçuk Altun Seyir Defteri Sezen Aksu Sıla Sinema Söyleşi Sözcükler Sözünü Sakınmadan Stefan Zweig Şiir Şiir Düşü Şiirler Tiyatro Tomris Uyar Van Gogh Varlık Dergisi Venedik Film Festivali Venüs Veysel Çolak Videolar Viktor Hugo Yaşar Kemal Yazı Masası Yazılar YKY Yön Yayınları Zeki Demirkubuz


1. Her aşkın 3 evresi vardır:
i. Bir tarafın aşkı tek taraflı yaşamaya başlaması. Ve bu aşkını bir şekilde karşısındaki kişiye hissettirme dönemi.
ii. Karşısındaki kişinin bu aşka karşılık verme ya da vermeme dönemi.
iii. Aşkın tek taraflı ya da karşılıklı yaşanmaya başlaması ve zamanla eriyip gitmesi.

2. Her aşk karşılık bulamama düşüncesiyle başladığı için ve en güzel hayaller bu dönemde kurulduğu için aşkın en güzel dönemi bu ilk dönemdir.

3. Karşılık bulunan her aşkın bir gün azalmasının sebebi de hayallerin yerini gerçeklerin alması ve bu gerçeklerin asla hayallerdeki gibi mutluluk vermemesidir.

4. Ataol BehramoğluAşk iki kişiliktir!” demiş olsa da aslında aşk her zaman tek kişiyle ilgili bir duygu durumudur. Aslında aşk iki kişilik değildir, aşkın iki kahramanı vardır.
Karşılık bulunamayıp da yaşanmaya devam eden duygu durumunu aşk olarak nitelemeyeceksek ne olarak niteleyeceğiz?

5. Karşılıksız yaşanan aşklara “imkânsız aşk” denmesi de mantıklı değil. Sonuçta bir kişinin kalbindeki aşk filizlenmesinin imkânsız olması o aşkın hiç filizlenmemiş olmasıdır ki zaten buna aşk denmez. Etrafınızdaki herhangi birine karşı hiçbir zaman aşk beslemediyseniz veya hiçbir zaman aşk beslemeyeceğinizi biliyorsanız bu imkânsız aşktır. Ama karşılık bulamadığınız bir aşk için imkânsız aşk denmez. Sonuçta tek taraflı da olsa yaşıyorsunuzdur.

6. Karşılıksız aşkı en iyi anlatan şair Attilâ İlhan’dır. En güzel karşılıksız aşk şiiri ise Üçüncü Şahsın Şiiri’dir.
Günümüz şairlerinden ise en iyi karşılıksız aşkı anlatan Aşk Yalnız Bir Operadır şiirinin şairi Murathan Mungan’dır.

7.  Karşılıksız aşkı en iyi anlatan romancı ise Selim İleri’dir. Cehennem Kraliçesi isimli romanındaki Gökmen isimli karakterin Belkıs’a beslediği karşılıksız aşk gerçekten okunmaya değerdir.

8. Karşılıksız aşkı en iyi anlatan şarkıcı ise Sezen Aksu’dur. En iyi karşılıksız aşk şarkısı ise Seni Kimler Aldı’dır.

9. En iyi karşılıksız aşk filmi de -biraz patolojik bir aşk olsa da- David Lynch’in yönettiği Mulholland Çıkmazı’dır.

10. Karşılıksız Aşkların en güzel tarafı da destanlaşmasıdır. Şimdiye kadar aşk şiiri yazmamış bir şair var mıdır? Aragon’un ünlü “Mutlu aşk yoktur!” sözü de aşkların mutsuzluk getireceğini gördüğü için değildir. Efsaneleşen her aşkın karşılıksız olmasındandır. Çünkü karşılıklı yaşanan mutlu aşklar kimsenin ilgisini çekmemiştir ve unutulup gitmiştir.

Tuna BAŞAR
Etiketler: , ,

Yorum Gönder

Tuna BAŞAR

{picture#https://lh3.googleusercontent.com/-D5kOteDnoJw/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAABGE/655dNdgH4u8/s120-c/photo.jpg} 1985 yılında doğdum. İzmir Karşıyakalı'yım. 2004 yılının son çeyreğiyle birlikte başladığım yazı serüvenime Gece Edebiyat adlı blog sayfamda devam ediyorum. Yazılarım ve şiirlerim Ada (Samsun),Aykırı Sanat, Berfin Bahar, BH Sanat, Çalı, Genç Hayat, İzmir İzmir, Kaçak Yayın, Kar, Koridor, Kum, Kuşak, Kül Öykü, Lacivert Sanat, Mor Taka, Onaltıkırkbeş, Sunak, Taflan, Varlık, Virgül gibi dergilerde yayınlandı. {facebook#http://www.facebook.com/tunabasar} {twitter#http://www.twitter.com/tunabasar35} {google#http://plus.google.com/+TunaBasar} {pinterest#http://www.pinterest.com/tunabasar35} {youtube#http://www.youtube.com/c/TunaBasar} {instagram#http://www.instagram.com/tunabasar35}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.